Internet stał się najważniejszym medium informacyjnym. Korzysta z niego coraz więcej użytkowników - Twoi pracownicy, dostawcy, inwestorzy, konkurenci i przede wszystkim Twoi klienci. Firmowa strona www jest koniecznością i każdy kto poważnie myśli o rozwoju swojej firmy musi wcześniej czy później pomyśleć o profesjonalnie wykonanej stronie www.
Strona w firmowej domenie komunikuje światu, że ty też idziesz z postępem. Nie jest to, jak jeszcze 5 lat temu, powód do dumy, ponieważ stronę może dzisiaj mieć każdy i to nawet za darmo. Liczy się nie to żeby ją mięć, tylko żeby ją mieć taką jaka powinna być.
Dziś coraz więcej spraw załatwia się przez telefon, a zasięg prowadzenia biznesu staje się coraz większy dlatego internet staje się najważniejszym medium marketingowym w biznesie.
Głównym zadaniem firmowej strony to budowanie wizerunku i komunikacja z klientami i partnerami związanymi z Twoją firmą.Odległość powoduje, że nie możemy pozwolić sobie na spotkania z każdym z naszych biznesowych partnerów czy każdym klientem. Wiarygodność naszych dostawców i klientów budujemy często na podstawie wyglądu ich strony internetowej - czy wogóle jest, jak wygląda, czy jest aktualna, czy są na niej wartościowe informacje. Tak samo robią Twoi klienci przed rozpoczęciem współpracy z Tobą - na początku szukają informacji o Twojej firmie i ofercie właśnie w Internecie. Zastanów się kiedy ostatnio robiłeś to samo?
Prawdopodobnie masz już stronę internetową i wydaje Ci się, że to wszystko czego trzeba. Niestety strona internetowa może podnosić prestiż Twojej firmy, ale może też negatywnie wypływać na jej wizerunek. Jeśli strona jest niestarannie wykonana, w przestarzałej technologii, rzadko aktualizowana, lepiej dla Ciebie jeśli jej wogóle nie będzie.
O projektowaniu firmowych stron www napisano wiele książek, jednak nie wszyscy projektanci biorą na serio wskazówki w nich zawarte, co niestety odbija się na ich projektach. Niestety w sieci wciąż pojawiają się "odświeżone" strony serwisów firmowych, które mimo odświeżonego, nowego, pięknego wyglądu, nadal są serwisami mało funkcjonalnymi i dostarczającymi niewiele informacji. W takich przypadkach pieniądze wydane na odświeżenie serwisu z pewnością się nie zwrócą.
Firmowa strona nie ma nic wspólnego z przeglądem mody - nie musi wykorzystywać technologii, która będzie dostępna dla normalnych ludzi za pół roku. Nie musi również posiadać wymyślnych efektów do wizualizacji treści. Użytkownicy odwiedzają strony firmowe nie w celu podziwiania efektów graficznych. To co ich najbardziej interesuje to informacje - z pewnością wybaczą Ci źle dobrany kolor odnośników pod warunkiem, że na stronie znajdą informacje których szukają, jeśli będą one podane w odpowiedniej formie.
użyteczna - zaprojektowana zgodnie z przyjętymi standardami np. menu i logo w miejscu w którym każdy się ich spodziewa
dostępna - powinna wykorzystywać technologię dostępną dla większości internautów, oraz uwzględniać osoby niepełnosprawne
aktualna - treść powinna być aktualizowana najpóźniej 1 miesiąc od wizyty użytkownika, optymalnie 1 tydzień.
W świecie realnym zadaniem firmy jest maksymalizacja zysku. Odbywa się to poprzez zwiększanie przychodów i minimalizowanie kosztów.
Koszty są wydatkami, które jesteś zmuszony ponosić żeby Twoja firma mogła funkcjonować. Ponieważ zależy Ci na maksymalizowaniu zysku, a zysk to różnica przychody minus koszty - musisz robić wszystko, żeby kosztów ponosić jak najmniej.
Z drugiej strony mamy inny rodzaj wydatków - inwestycje.
Inwestycje są podstawą rozwoju Twojej firmy w długim okresie. Bez inwestycji nie będziesz w stanie zwiększać przychodów, a tym samym i zysków.
Możesz zwiększać zyski skupiając się tylko na minimalizowaniu kosztów, ale niestety jest pewna granica - kiedy się do niej zbliżysz, będziesz musiał skupić się na inwestycjach.
Wybierając firmę, która wykona dla Ciebie nową stronę dla Twojej firmy dobrze się zastanów zanim podejmiesz decyzję. Od tej decyzji będzie zależało, czy wydatek z nią związany okaże się kosztem, którego może lepiej byłoby uniknąć, czy będzie to inwestycja, która przyczyni się do zwiększenia przychodów i będzie krokiem naprzód w rozwoju Twojej firmy.
Do strony internetowej powinieneś podchodzić jako do inwestycji, nie jak do koniecznego wydatku.
Co do wyboru firmy może być to trudne, gdyż na rynku jest wiele firm oferujących swoje usługi tworzenia stron internetowych. Rozpiętość cenowa jest również bardzo duża.
przyjrzyj się portfolio firmy, ocenić dotychczasowe projekty - jakie wrażenie robią na tobie strony firmowe, czy są starannie wykonane, czy posiadają elementy takie jak: prywatność, data ostatniej aktualizacji, intuicyjną nawigację
dowiedz się jak najwięcej o technologii w jakiej zostanie wykonany twoja strona, oraz w jaki sposób będziesz mógł aktualizować jej treść
jeśli firma zaoferuje ci swój system CMS - postaraj dowiedzieć się o nim jak najwięcej - jego możliwościach, dotychczasowych wdrożeniach, technologii, zapytaj o możliwość przetestowania wersji demo
spróbuj dotrzeć do obecnych klientów firmy i dowiedz się co myślą o danej firmie lub systemie CMS.
Generalnie Twoja strona może zostać wykonana w wielu technologiach, najbardziej popularne to:
w oparciu o tradycyjny, statyczną stronę w technologii (xHTML + CSS)
w oparciu o jeden z systemów zarządzania treścią CMS (xHTML, CSS, PHP, JavaScript, XML)
Każdy ze sposobów ma swoje wady i zalety, gdyż nie ma doskonałego rozwiązania.