Internet zawiera w sobie ogromy potencjał dochodowy w stosunku do poszczególnych firm.
Technologie informatyczne nieodwracalnie przeobrażają tradycyjny biznes, a sieć staje się częścią funkcjonowania zarówno firm stacjonarnych, jak i typowo internetowych.
Możliwość wykorzystania Internetu przez poszczególne firmy łączy się z określonymi tego efektami, takimi jak:
Warto również zwrócić uwagę na fakt, że w Internecie nie wystarczy sprzedawać dobre produkty, aby osiągnąć sukces.
Należy się wyróżniać, zapadać w pamięć. W związku z tym, iż konsumenci bardzo często zanim zdecydują się na skorzystanie z usług czy produktów określonej firmy, szukają o niej informacji – niezwykle istotne jest pierwsze wrażenie jakie strona internetowa przedsiębiorstwa wywoła.
Nie trzeba dodawać, że brak jakichkolwiek wiadomości o firmie w Internecie skutkuje często zrezygnowaniem przez potencjalnego klienta z jej usług. W dzisiejszym świecie bowiem ciężko wyobrazić sobie sprawnie funkcjonujące, profesjonalne przedsiębiorstwo bez własnej strony www.
Pozwala na szybsze otrzymywanie i przesyłanie informacji, a w związku z tym usprawnia transakcję.
Zmniejsza do minimum koszty związane z wymianą informacji.
Umożliwia skuteczne dopasowanie produktów, szerokie zapoznanie się z opisem asortymentu i jego wyglądem.
Pozwala ograniczyć koszty dotyczące reklamy i dotrzeć z ofertą do właściwej grupy docelowej.
Pozwala korzystać z udoskonaleń technologicznych zwiększających wydajność pracy i komunikację w firmie (na przykład Ekstarnet, Intranet).
Zmniejsza wydatki stałe przedsiębiorstwa – pracownicy mogą być zatrudniani w systemie pracy zdalnej, przez co zaoszczędza się koszty stworzenia im stałego miejsca pracy.
Zwiększa efektywność działań pracowników i umożliwia mierzenie efektów ich pracy w odniesieniu do zysków odnotowanych przez firmę.
Oferuje szeroką gamę e-szkoleń, z których pracownicy mogą korzystać i tym samym podnosić swoje kwalifikacje.