Czasy kiedy samo "postawienie" strony internetowej pozwalało na wyprzedzenie konkurencji dawno minęły. Dziś światem internetu rządzi content. Strona internetowa musi być ciągle uzupełniana treścią - w dodatku niejednolitą.
Nijakość powoduje "internetowe bankructwo" dlatego marketerzy czy osoby indywidualnie działające w sieci prześcigają się w tworzeniu unikalnego contentu. Jednak jak sobie radzić kiedy pomysłów w głowie brak, a konkurencja korzysta z usług agencji internetowych, na które nas nie stać?
W odpowiedzi na to pytanie zaprezentujemy Wam listę internetowych narzędzi, które z pewnością ułatwią pracę i dadzą ukojenie mniej kreatywnej głowie. Jeżeli piszesz treści na bloga to wiesz, że zdradliwa wena raz jest, a raz jej nie ma - a pisać trzeba zawsze. Z pomocą przychodzą strony, które oferują szereg inspiracji. Informują nas co aktualnie jest na topie lub o czym piszą najlepsi ze świata blogosfery.
Alltop - założony przez Guya Kawasakiego agregat treści pochodzących z najlepszych blogów w sieci posegregowanych alfabetycznie.
Buzzsumo - dzięki tej aplikacji dowiesz się jakie treści są aktualnie popularne wśród internautów i co jest najczęściej udostępniane. Wystarczy wpisać interesującą nas frazę np. "fotografia" żeby zobaczyć co aktualnie w tej dziedzinie na topie i gdzie jest najczęściej udostępniane.
Feedly - dawno, dawno temu... redaktor prasowy miał swojego asystenta, który robił dla niego prasówkę, po to żeby dowiedzieć się o czym pisze konkurencja - taki research. Dzisiaj robi to dla nas aplikacja Feedly. NIe trzeba już serfować po sieci, przeskakując pomiędzy blogami, które czytam w poszukiwaniu nowych artykułów. Możemy je wszystkie zagregować w jednym miejscu, z podziałem na kategorie, bo taką właśnie możliwość daje nam Feedly.
Reddit - czyli taki społeczny dowód słuszności online. Wchodząc tam mamy dostęp do różnych interesujących treści, a rankingi popularności pomogą nam ocenić, czy content faktycznie zasługuje na miano interesujących.
Quora - skoro Google to wujek, to Quora jest taką ciocią dobrą radą. Wyszukiwarka oparta na społeczności gdzie użytkownicy zadają pytania w celu uzyskania wartościowych odpowiedzi od innych użytkowników. Wartościowe źródło informacji z różnych dziedzin - w dodatku darmowe.
ContentGems - strona pomocna w sytuacji gdy strumień z wiedzą z danego zakresu już u Ciebie wysechł, a potrzebujesz napisać kolejny post z danej dziedziny. Wystarczy, że się zarejestrujesz i podasz interesujące Cię tematy, a na wskazany adres e-mail spłynie garść inspiracji.
Contentforest - narzędzie przydatne w chwili kiedy wiesz o czym chcesz pisać, ale nie bardzo wiesz jak się do tego zabrać czy jakiego użyć tytułu. Wystarczy, że wpiszesz słowo kluczowe, a otrzymasz oczekiwaną pomoc.
Google Alerts - w oknie wyszukiwania wpisujesz interesujące Cię zagadnienie, podajesz adres e-mail i otrzymujesz na skrzynkę wszystko co w danym zakresie zaindeksuje Google.
Twitter - śmiało można powiedzieć, że spośród portali społecznościowych ten jest najbardziej dziennikarski. To tutaj newsy pojawiają się najszybciej i do tego bardzo często są z pierwszej ręki. Możesz tu śledzić polityków, dziennikarzy czy autorytetów z każdej dziedziny. Możesz też szukać tematów po hashtagach.
Boredpanda - bardzo przydatne miejsce w sieci z dostępem do popularnych informacji. Dzięki tej stronie raczej nie będziesz się nudzić, a do tego dowiesz się co jest aktualnie trendy i co warto wykorzystać w poście.