Co to jest targetowanie i hipertargetowanie

20 września 2012 Agnieszka
Tylko odpowiednia strategia marketingowa uwzględniająca właściwe działania może przynieść sukces. Co to jest targetowanie i dlaczego jest ważne.

Targetowanie i hipertargetowanie

Targetowanie polega na optymalnym doborze konsumentów, którym prezentowane będą określone treści reklamowe. Wybrani konsumenci, ze względu na posiadane cechy, mają większą szansę na stanie się klientami reklamującej się firmy, niż inni odbiorcy.

Wybierana jest zatem taka grupa docelowa, która najprawdopodobniej będzie zainteresowana proponowanymi treściami.

W Internecie dostępne są następujące formy targetowania:

  • targetowanie autorskie

  • targetowanie behawioralne

  • targetowanie kontekstowe.

 

Co to jest hipertargetowanie

Hipertargetowanie (mikrotargetowanie) jest to możliwość reklamowania się za pomocą portali społecznościowych, cechująca się ścisłym dobraniem grupy docelowej, której proponowane są treści reklamowe. Selekcja profili przez reklamodawców może opierać się na bardzo różnych kryteriach - od aspektu płci, przez wiek aż po słowa kluczowe zapisane w zainteresowaniach w profilu. Ludzie zamieszczają w profilach wiele istotnych informacji o sobie i dzięki temu możliwe jest dotarcie do takiej grupy, która może być potencjalnie zainteresowana usługami reklamującego się przedsiębiorstwa. Firmy na potrzeby hipertargetowania mogą wykorzystywać te informacje - nie mają oni bowiem dostępu do danych, które umożliwiają identyfikację konkretnej osoby.

Co daje nam hipertargetowanie

  1. Pozwala kierować reklamy do wybranej, sprecyzowanej grupy. Nie ma sensu wysyłać reklam do jednostek, które nie podlegają wybranym przez nas kryteriom, gdyż zwiększy to koszt działań promocyjnych a raczej nie przyniesie oczekiwanego efektu. To właśnie hipertargetowanie umożliwia nam eliminację emisji reklamy do osób, które w ogóle się nią nie zainteresują.

  2. Pozwala wykorzystać dokładne dane klientów dla potrzeb kampanii. Hipertargetowanie nie obciąży znacznie budżetu firmy, a pozwoli na optymalizację działań promocyjnych i dopasowanie kampanii do wymagań konsumentów.

  3. Niskim nakładem finansowym dotrzeć można do mało aktywnych odbiorców. Istnieje możliwość pokazania reklamy również osobom, których profil niekoniecznie pasuje do specyfiki firmy i oferowanych usług. Istnieje możliwość, że "skusi się" na proponowany asortyment, chociażby dzięki atrakcyjnym treściom reklamowym. Jeśli zdecydujemy się na takie działania musimy pamiętać o stworzeniu takiej treści, która będzie przekonywała, że określony produkt jest niezbędny i uświadamiała klientowi, że chce określoną rzecz mieć. Faktem jest jednak, że pokazywanie reklam wszystkim po kolei nie sprawdza się i warto stosować kryteria kierowania jej do wybranej grupy odbiorców.

Hipertargetowanie przynosi pozytywne rezultaty zarówno firmom, które się reklamują, jak i konsumentom, którzy otrzymują ukierunkowane reklamy. Komunikacja z klientami staje się bardziej indywidualna i mniej natarczywa.

Bezpłatna konsultacja

Porozmawiajmy

o Twoim biznesie