Zbliża się Boże Narodzenie, a wraz z nim kolejny gorący okres dla wszystkich sprzedawców i marketerów. To również gorący okres dla sklepu z ręcznie robionymi dekoracjami, prezentami i bombkami choinkowymi - LILIO, który obsługujemy już od 8 lat. W ostatnich dniach uruchomiliśmy kolejną, trzecią już wersję sklepu.
Oprócz nowego layout'u wdrożyliśmy nasz nowy system e-commerce - Wirtualizer EMS oraz zarządzamy działaniami centent marketingowymi i remarketingiem.
LILIO to sklep z ręcznie robionymi dekoracjami, ozdobami i prezentami. Produkty pochodzą od artystów rzemieślników produktujących wyroby na małą skalę i pochodzą z Krosna i okolic - miejsca, w którym szklane rzemiosło kultywowane jest od lat, a krośnieńskie szkło jest marką cenioną na całym świecie.
Unikalność i wyjątkowość i pochodzenie produktów to element, który sklep wykorzystuje w swoim przekazie marketingowym, tak by klienci wiedzieli, że kupowane produkty są wyrobami szczególnymi. Jest to bardzo ważne, aby przekaz kierowany do klientów jasno pozycjonował markę i produkty które sprzedaje, że za produktami stoi bogata historia regionu.
Prace przy nowym projecie zaczęliśmy od delikatnego odświeżenia logo, gdyż stare miało już 8 lat i nie wpisywało się w nowoczesne trendy, za którymi chcieliśmy podążyć. Ze starego logo usunęliśmy gradienty oraz zmieniliśmy kolor na bardziej intensywny. Powiększyliśmy również napis. Główną typografię zostawiliśmy, natomiast zmieniliśmy czcionkę w tekście podsumowującym - pod logo.
Oferta LILIO to produkty ręcznie robione, w duże mierze cechujące się walorami artystycznymi lub wręcz będące małymi dziełami sztuki. Taki rodzaj oferty wymaga odpowiedniej prezentacji oraz podejścia do sprzedaży, gdyż nie są to produkty pierwszej potrzeby a produkty ekskluzywne kupowane często po to, aby poprawić nastrój sobie lub bliskiej osobie. Ponadto, spora część oferty jest ofertą sezonową, oferowaną wyłącznie w okresie Bożego Narodzenia lub Wielkanocy. Sprzedaż tego rodzaju produktów wymaga zbudowania odpowiedniej atmosfery, aby zakupowi towarzyszyły nie tylko odpowiednie doświadczenia w obszarze UX, ale przede wszystkim te budujące i wprowadzające klienta w odpowiedni nastrój emocjonalny.
Biorąc pod uwagę charakter oferty stworzyliśmy jasny, minimalistyczny projekt graficzny, bez zbędnych ozdobników, którego zadaniem ma być:
stworzenie emocjonalnego nastroju zakupowego - emocjonalne zdjęcia kontekstowe z przeprowadzonej sesji foto, filmy poglądowe
skupienie uwagi na ofercie - duże zdjęcia produktów - packshoty i zdjęcia kontekstowe
podkreślenie unikalności, wyjątkowości i pochodzenia oferty - filmy video, tagi "Rękodzieło", "Made in Poland"
Stare LILIO
Nowe LILIO
W czasach, gdzie mobile zaczyna dominować nad desktopem layout'y coraz częściej projektuje się głównie z myślą o tych urządzeniach. I mimo, że desktopy raczej nigdy nie znikną z naszych domów i biur, to mobile jest najszybciej rozwijającym się medium, zwłaszcza w obszarze e-commerce.
Nowy layout również koncentruje się na kanale mobile, przez co został wykonany w technologii RWD i dopasowuje się do urządzeń mobilnych w zależności od rozdzielczości. Ponieważ serwis jest sklepem internetowym staraliśmy się skupić uwagę głównie na odpowiedniej prezentacji oferty poprzez duże, dobrej jakości zdjęcia typu packshot. Z drugiej strony sklep sprzedaje produkty emocjonalne, przez co konieczne było zbudowanie odpowiedniej atmosfery zakupowej, co zrealizowaliśmy poprzez odpowiednie zdjęcia kontekstowe wykonane przez nas na potrzeby realizacji.
W tym roku oferta zostanie poszerzona o zupełnie nowe produkty - figurki dekoracyjne aniołów oraz reprodukcje obrazów synestetycznych. Produkty z tych grup będą dostępne w ofercie świątecznej po raz pierwszy. Planowane jest również systematyczne rozszerzanie oferty o nowe grupy produktów, pasujących do przyjętej strategii marketingowej.
Wraz z nowym layout'em wdrożyliśmy nowy system e-commerce - Wirtualizer EMS. Nowy system umożliwił nam dużo lepszą organizację bazy produktów, które w dużej mierze wykorzystuje cechy, które w serwisie wykorzystywane są na wiele sposobów m.i.n.:
doklajania wartości cech do nazw produktów
doklejania wartości cech do tytułów Title
doklejania wartości do adresów URL
wyświetlania wartości cech na liście produktów (kafle) oraz w szczegółach
filtrowania produktów w kategoriach
tworzenie kategorii produktów z filtrami ustawionymi na stałę - segmentacja oferty.
Takie wykorzystywanie cech umożliwiło utworzenie spójnego katalogu produktów, w którym nazwy produktów czy URLe tworzone są w sposób półautomatyczny. Możliwość dodawania cech do meta Title oraz URLi poprawią również indeksowanie i wyszukiwanie produktów, co przełoży się na naturalny ruch z wyszukiwarek będąc tzw. naturalnym pozycjonowaniem na długi ogon. Mimo korzystania z wielu kategorii serwis ograniczył również wielokrotne indeksowanie produktów dzięki zastosowaniu linków kanonicznych - cannonicals.
W serwisie stworzono nową, prostszą strukturę kategorii, rozbudowując jednocześnie filtrowanie i sortowanie produktów. Aby zachować poprzednie linki przygotowane przekierowania 301 dla starych adresów URL, dzięki czemu serwis odpowiednio przejął i skierował ruch ze starych linków na odpowiednie kategorie w nowej strukturze.
System przyspieszył również wykonywanie wielu operacji dzięki przyjaznemu interfejsowi, operacjom na wielu rekordach oraz automatyzacji.
Nowy moduł promocji umożliwia obecnie prowadzenie zaawansowanych promocji sprzedażowych.
definiowanie warunków koszyka:
produkty z wybranych kategorii
wybrane produkty
produkty z cechami lub atrybutami
minimalna ilość pozycji w koszyku
minimalna wartość koszyka
definiowanie co obejmuje rabat:
produkty określone w warunkach rabatu
tylko z wybranych kategorii
wybrane produkty
produkty z cechami lub atrybutami
Rabat może być procentowy lub kwotowy i może zostać przyznany na wszystkie zdefiniowane parametrami produkty lub tylko na najdroższy lub najtańszy produkt. Promocje mogą być również aktywowane poprzez kupony rabatowe generowane w oparciu o różne kryteria.
Nowy system umożliwia również zbieranie informacji o użytkownikach, koszykach i schowkach oraz na aktywizację sprzedaży z wykorzystaniem automatyzacji mailingu i personalizacji treści.
Na potrzeby oferty i kampanii w serwisach społecznościowych przygytowaliśmy świeży kontent w postaci zdjęć kontekstowych, wpisów na blogu oraz zajawek i filmów video. Poniżej przykładowy film z wizyty w Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie.
Wraz z przygotowaniami do sezonu świątecznego podjęliśmy również działania promocyjne - marketingowe i remarketingowe. Nasze działania skupiamy głównie wokół wyszukiwarki Google oraz w serwisie Facebook. W najbliższym czasie uruchomiona zostanie integracja z Google Merchants oraz planowane jest uruchomienie programu partnerskiego.