Emocjonalna sprzedaż na przykładzie sklepu z dekoracjami i prezentami

03 listopada 2016
Jak sprzedawać emocjonalnie na przykładzie sklepu internetowego z ręcznie robionymi dekoracjami i prezentami.

LILIO - emocjonalna sprzedaż dekoracji i prezentów

Zbliża się Boże Narodzenie, a wraz z nim kolejny gorący okres dla wszystkich sprzedawców i marketerów. To również gorący okres dla sklepu z ręcznie robionymi dekoracjami, prezentami i bombkami choinkowymi - LILIO, który obsługujemy już od 8 lat. W ostatnich dniach uruchomiliśmy kolejną, trzecią już wersję sklepu.


Oprócz nowego layout'u wdrożyliśmy nasz nowy system e-commerce - Wirtualizer EMS oraz zarządzamy działaniami centent marketingowymi i remarketingiem.

LILIO - produkty z duszą

LILIO to sklep z ręcznie robionymi dekoracjami, ozdobami i prezentami. Produkty pochodzą od artystów rzemieślników produktujących wyroby na małą skalę i pochodzą z Krosna i okolic - miejsca, w którym szklane rzemiosło kultywowane jest od lat, a krośnieńskie szkło jest marką cenioną na całym świecie.

Unikalność i wyjątkowość i pochodzenie produktów to element, który sklep wykorzystuje w swoim przekazie marketingowym, tak by klienci wiedzieli, że kupowane produkty są wyrobami szczególnymi. Jest to bardzo ważne, aby przekaz kierowany do klientów jasno pozycjonował markę i produkty które sprzedaje, że za produktami stoi bogata historia regionu.

Nowe stare logo

Prace przy nowym projecie zaczęliśmy od delikatnego odświeżenia logo, gdyż stare miało już 8 lat i nie wpisywało się w nowoczesne trendy, za którymi chcieliśmy podążyć. Ze starego logo usunęliśmy gradienty oraz zmieniliśmy kolor na bardziej intensywny. Powiększyliśmy również napis. Główną typografię zostawiliśmy, natomiast zmieniliśmy czcionkę w tekście podsumowującym - pod logo.

LILIO - logo stare i nowe

Nowy projekt graficzny

Oferta LILIO to produkty ręcznie robione, w duże mierze cechujące się walorami artystycznymi lub wręcz będące małymi dziełami sztuki. Taki rodzaj oferty wymaga odpowiedniej prezentacji oraz podejścia do sprzedaży, gdyż nie są to produkty pierwszej potrzeby a produkty ekskluzywne kupowane często po to, aby poprawić nastrój sobie lub bliskiej osobie. Ponadto, spora część oferty jest ofertą sezonową, oferowaną wyłącznie w okresie Bożego Narodzenia lub Wielkanocy. Sprzedaż tego rodzaju produktów wymaga zbudowania odpowiedniej atmosfery, aby zakupowi towarzyszyły nie tylko odpowiednie doświadczenia w obszarze UX, ale przede wszystkim te budujące i wprowadzające klienta w odpowiedni nastrój emocjonalny.

Biorąc pod uwagę charakter oferty stworzyliśmy jasny, minimalistyczny projekt graficzny, bez zbędnych ozdobników, którego zadaniem ma być:

  • stworzenie emocjonalnego nastroju zakupowego - emocjonalne zdjęcia kontekstowe z przeprowadzonej sesji foto, filmy poglądowe

  • skupienie uwagi na ofercie - duże zdjęcia produktów - packshoty i zdjęcia kontekstowe

  • podkreślenie unikalności, wyjątkowości i pochodzenia oferty - filmy video, tagi "Rękodzieło", "Made in Poland"

LILIO - stary projekt graficzny

Stare LILIO



LILIO - nowy projekt graficzny

Nowe LILIO

Nowy layout

W czasach, gdzie mobile zaczyna dominować nad desktopem layout'y coraz częściej projektuje się głównie z myślą o tych urządzeniach. I mimo, że desktopy raczej nigdy nie znikną z naszych domów i biur, to mobile jest najszybciej rozwijającym się medium, zwłaszcza w obszarze e-commerce.

Nowy layout również koncentruje się na kanale mobile, przez co został wykonany w technologii RWD i dopasowuje się do urządzeń mobilnych w zależności od rozdzielczości. Ponieważ serwis jest sklepem internetowym staraliśmy się skupić uwagę głównie na odpowiedniej prezentacji oferty poprzez duże, dobrej jakości zdjęcia typu packshot. Z drugiej strony sklep sprzedaje produkty emocjonalne, przez co konieczne było zbudowanie odpowiedniej atmosfery zakupowej, co zrealizowaliśmy poprzez odpowiednie zdjęcia kontekstowe wykonane przez nas na potrzeby realizacji.

Nowa oferta

W tym roku oferta zostanie poszerzona o zupełnie nowe produkty - figurki dekoracyjne aniołów oraz reprodukcje obrazów synestetycznych. Produkty z tych grup będą dostępne w ofercie świątecznej po raz pierwszy. Planowane jest również systematyczne rozszerzanie oferty o nowe grupy produktów, pasujących do przyjętej strategii marketingowej.

Nowy system e-commerce

Wraz z nowym layout'em wdrożyliśmy nowy system e-commerce - Wirtualizer EMS. Nowy system umożliwił nam dużo lepszą organizację bazy produktów, które w dużej mierze wykorzystuje cechy, które w serwisie wykorzystywane są na wiele sposobów m.i.n.:

  • doklajania wartości cech do nazw produktów

  • doklejania wartości cech do tytułów Title

  • doklejania wartości do adresów URL

  • wyświetlania wartości cech na liście produktów (kafle) oraz w szczegółach

  • filtrowania produktów w kategoriach

  • tworzenie kategorii produktów z filtrami ustawionymi na stałę - segmentacja oferty.

Takie wykorzystywanie cech umożliwiło utworzenie spójnego katalogu produktów, w którym nazwy produktów czy URLe tworzone są w sposób półautomatyczny. Możliwość dodawania cech do meta Title oraz URLi poprawią również indeksowanie i wyszukiwanie produktów, co przełoży się na naturalny ruch z wyszukiwarek będąc tzw. naturalnym pozycjonowaniem na długi ogon. Mimo korzystania z wielu kategorii serwis ograniczył również wielokrotne indeksowanie produktów dzięki zastosowaniu linków kanonicznych - cannonicals.

W serwisie stworzono nową, prostszą strukturę kategorii, rozbudowując jednocześnie filtrowanie i sortowanie produktów. Aby zachować poprzednie linki przygotowane przekierowania 301 dla starych adresów URL, dzięki czemu serwis odpowiednio przejął i skierował ruch ze starych linków na odpowiednie kategorie w nowej strukturze.
 

Wirtualizer EMS - katalog produktów

Katalog produktów
 

System przyspieszył również wykonywanie wielu operacji dzięki przyjaznemu interfejsowi, operacjom na wielu rekordach oraz automatyzacji.
Nowy moduł promocji umożliwia obecnie prowadzenie zaawansowanych promocji sprzedażowych.


Moduł promocje umożliwia m.in.:
  • definiowanie warunków koszyka:

    • produkty z wybranych kategorii

    • wybrane produkty

    • produkty z cechami lub atrybutami

    • minimalna ilość pozycji w koszyku

    • minimalna wartość koszyka

  • definiowanie co obejmuje rabat:

    • produkty określone w warunkach rabatu

    • tylko z wybranych kategorii

    • wybrane produkty

    • produkty z cechami lub atrybutami

Rabat może być procentowy lub kwotowy i może zostać przyznany na wszystkie zdefiniowane parametrami produkty lub tylko na najdroższy lub najtańszy produkt. Promocje mogą być również aktywowane poprzez kupony rabatowe generowane w oparciu o różne kryteria.

Nowy system umożliwia również zbieranie informacji o użytkownikach, koszykach i schowkach oraz na aktywizację sprzedaży z wykorzystaniem automatyzacji mailingu i personalizacji treści.

Nowe treści

Na potrzeby oferty i kampanii w serwisach społecznościowych przygytowaliśmy świeży kontent w postaci zdjęć kontekstowych, wpisów na blogu oraz zajawek i filmów video. Poniżej przykładowy film z wizyty w Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie.

Marketing i remarketing

Wraz z przygotowaniami do sezonu świątecznego podjęliśmy również działania promocyjne - marketingowe i remarketingowe. Nasze działania skupiamy głównie wokół wyszukiwarki Google oraz w serwisie Facebook. W najbliższym czasie uruchomiona zostanie integracja z Google Merchants oraz planowane jest uruchomienie programu partnerskiego.
 

Bezpłatna konsultacja

Porozmawiajmy

o Twoim biznesie