Logo to istotny składnik wizualnego wizerunku przedsiębiorstwa - jeśli będzie ono niepowtarzalne, a zarazem łatwe do zapamiętania, z pewnością pomoże wyróżnić się na tle konkurencji.
Logo powinno brać udział w tworzeniu pozytywnego odbioru firmy i łączyć się z innymi płaszczyznami jej działań - aby tworzyć spójną identyfikację wizualną.
Łatwe do zapamiętania.
Dostosowane do profilu działania firmy (inną kolorystykę czy czcionkę użyjemy tworząc logo sklepu z zabawkami, a inną tworząc stronę www firmy udzielającej porad prawnych).
Nawiązujące do firmy, którą reprezentuje.
Nieprzemijające - raz stworzone będzie kojarzone z daną firmą przez lata. Zmiana loga może łączyć się z mniejszą rozpoznawalnością firmy (kojarzonej do tej pory z innym symbolem).
Niepowtarzalne - ma sprawić, że nasza firma będzie wyróżniała się na tle konkurencji. Powinno cechować się oryginalnością i zastosowaniem ciekawych, przyciągających wzrok elementów.
Wzbudzające zaufanie.
Przywołując w myślach określoną firmę nierzadko posługujemy się skrótami myślowymi i symbolami. Wizualny przekaz firmy i grafika są nieodłącznym aspektem kreowania wizerunku firmy w sieci. Profesjonalne logo nie tylko sprawi, że firma będzie z nim kojarzona, ale także ułatwi zapamiętanie nazwy przedsiębiorstwa na drodze skojarzeń oraz oferowanego przez nią asortymentu.
Logo pozwala również na zaakcentowanie indywidualności i niepowtarzalności firmy oraz wzbudzenie zainteresowania potencjalnych klientów. Firmy, które posiadają logo o ugruntowanej na rynku pozycji wiedzą, jak ważną pełni ono funkcje w zakresie kreowania pozytywnego wizerunku firmy i w jak znacznym stopniu ułatwia identyfikację wizualną przedsiębiorstwa.