Rezygnacja z subskrypcji najczęściej wiąże się z brakiem zainteresowania tematem przekazywanych wiadomości. Treści początkowo mogą wydawać się atrakcyjne, a później mogą rozczarować czytelnika. Nie mniej jednak rezygnacja dotyczy nierzadko również innych aspektów, których powinniśmy mieć świadomość. Powodem rezygnacji z subskrypcji może być zatem:
nieczytelna, trudno dostępna informacja o wypisaniu się z subskrypcji
zła opinia o danej firmie w sieci
bombardowanie czytelnika treściami reklamowymi.
Z pewnością nie warto robić tego na siłę - ukrywanie opcji wypisania się spowoduje tylko irytację i zniechęcenie internautów. Pod wpływem frustracji tylko upewnią się, że nie warto z daną firmą utrzymywać kontaktu. Wpłynie to negatywnie na wizerunek przedsiębiorstwa i doprowadzi do zwiększenia liczby zgłoszeń SPAMu.
Aby dowiedzieć się co konkretnie skłoniło czytelnika do zrezygnowania z subskrypcji, warto o to zapytać w momencie, kiedy wypisuje się on z niej.
Nie należy oczywiście zmuszać do podania tego powodu i uzależniać od tego zezwolenia na wypisanie się. Zbierając powody rezygnacji po jakimś czasie będziemy mogli ocenić co najczęściej zniechęca do danej subskrypcji.