Jeszcze kilka lat temu głównym narzędziem pozyskiwania nowych klientów byli przedstawiciele handlowi i regionalni. Był to dość dobry sposób na docieranie do klientów, jednak przy rosnących cenach benzyny i coraz większych korkach na drogach efektywność tej metody stawała się coraz mniej efektywna a coraz bardziej kosztowna.
Na szczęście dla firmy, cena paliwa zaczęła mocno rosnąć, co zmusiło firmę do poważnych przemyśleń i spowodowało wdrożenie poważnych zmian organizacyjnych, które w dłuższej perspektywie umożliwiły firmie rozwój i obniżenie kosztów działalności.Firma PCOL skupia się na dystrybucji różnego rodzaju towarów ze specjalizacją w opakowaniach jednorazowych.
PCOL działa na rynku od 1992 roku i zajmuje się hurtową sprzedażą opakowań. Obecnie w ofercie firma posiada około 1500 pozycji asortymentu w 14 kategoriach głównych, które dzielą się na 50 podkategorii.
6 lat temu największą uwagę firma skupiała na docieraniu do klientów w sposób jaki robiła to od początku - poprzez przedstawicieli handlowych i van-salerów.
Ten sposób miał wiele plusów - bezpośredni kontakt z klientem, możliwość przedstawienia oferty i podania cen już na pierwszym spotkaniu - dzięki wdrożonemu 4 lata wcześniej systemowi sprzedaży mobilnej.
Miał on również wiele minusów - wysokie koszty związane z dojazdami do klientów, konieczność zatrudniania wielu pracowników, z których spora część miała średnie wyniki.
5 lat temu PCOL uruchomiła kolejny kanał sprzedaży jakim był telemarketing prowadzony przez sprzedawców w dziale handlowym.
Był to zdecydowanie dużo tańszy sposób na pozyskiwanie nowych klientów, ponieważ sprzedawcy nie tracili czasu na przemieszczanie od klienta do klienta i tym samym nie generowali kosztów związanych z paliwem.
W 2006 roku ceny benzyny mocno wzrosły co sprawiło, że po wielu dyskusjach firma zdecydowała się na inwestycję w nowy serwis internetowy i wymianę obecnej, zrobionej we własnym zakresie wizytówki.
W czerwcu 2006 uruchomiona została pierwszą, profesjonalnie przygotowaną firmowy serwis www z systemem Actualizer CMS.
W tamtym czasie ani osoby zarządzające ani osoby z działu marketingu nie wiele wiedziały o tym jaka powinna być strona www:
Nie mieliśmy pojęcia, że stroną można zarządzać samemu w prosty i wygodny sposób bez znajomości programowania. Dopiero po uruchomieniu strony otworzyły się przed nami prawdziwe możliwości marketingowe.
Łukasz Nowak, Marketing PCOL
Zaczęliśmy widzieć w stronie potencjał, który może przyczynić się do rozwoju firmy w dłuższej perspektywie, dając nam również przewagę konkurencyjną.
Łukasz Nowak, Marketing PCOL
Firma zleciła szeroką optymalizację SEO strony www dla wyszukiwarek, co dzięki dostępnym narzędziom SEO w systemie Actualizer CMS umożliwiło firmie naturalne pozycjonowanie na wiele niszowych fraz.
Zaczęliśmy poświęcać stronie coraz więcej czasu i myśleć w jaki sposób przyciągnąć na nią klientów. Z pomocą przyszło Google. Zleciliśmy optymalizację strony dla Google - SEO, dzięki czemu ilość wizyt zaczęła stale rosnąć, co regularnie badaliśmy w statystykach e-Spy.
Łukasz Nowak, Marketing PCOL
Dzięki zleconemu pozycjonowaniu oraz sukcesywnemu dodawaniu treści we własnym zakresie ilość odwiedzin strony wzrosła z 48 tyś unikalnych wizyt w 2006 roku do 364 tyś w 2009.
W tym czasie firma otrzymała ponad 5,5 tyś zapytań o produkty z oferty, z czego prawie 900 firm zdecydowało się na współpracę co daje średnio ponad 18 nowych klientów w miesiącu.
Adres serwisu: https://www.lumex.pl