Pozycjonowanie to niezwykle skuteczne narzędzie e-marketingu. Dzięki niemu sprawiamy, że strona stanie się widoczna w wyszukiwarce i przyciągnie Klientów.
Każdej firmie powinno zależeć na widoczności w Internecie - gdyż jest to obecnie najważniejsze źródło za pomocą którego Klienci docierają do niej i zapoznają się z jej ofertą. Nawet najlepsza oferta i doskonały produkt może pozostać niezauważony, jeśli nie pociągnie za sobą odpowiedniego wypromowania i nie będzie rozpoznawalny czy widoczny.
Ważnym elementem pozycjonowania jest optymalizacja strony - SEO, która może również być traktowane jako odrębna usługa a od której tak naprawdę pozycjonowanie powinno się zacząć.
większa oraz rosnąca odwiedzalność witryny przez internautów
ułatwiona walka z konkurencją - obecność w SERPach budzi respekt i zdecydowanie jest ważnym elementem konkurencyjności firmy
maksymalizacja korzyści płynących z zamieszczania w serwisie wartościowych i istotnych dla potencjalnych klientów informacji
zwiększenie rozpoznawalności kluczowych produktów danej firmy dzięki zwiększonej odwiedzalności serwisu
ułatwienie pozyskania nowych kontrahentów.
Aby pozycjonowanie przyniosło efekty warto zwrócić uwagę na możliwe do popełnienia w tym zakresie błędy i unikać ich.
Brak optymalizacji witryny w zakresie indeksowania przez wyszukiwarki - SEO
Zbyt szybkie pozyskanie wielu linków do nowej domeny - wyszukiwarka może uznać ten proces za sztucznie napędzany i nałoży pewnego rodzaju filtry na słowa kluczowe.
Wybieranie trudnych do pozycjonowania, zbyt konkurencyjnych fraz.
Bezmyślne powielanie treści z innych serwisów - kopiowanie i wklejanie treści skutkuje zyskaniem tzw. Duplicate Content i wyrzuceniem z indeksu.
Brak systematyczności w dodawaniu linków zewnętrznych.
Tworzenie spamu poprzez zamieszczanie zbyt dużej liczby fraz kluczowych w treści i tagach.
Brak moderacji spamu w komentarzach pod określonymi tekstami zamieszczonymi w witrynie.
Tworzenie treści na portalu przy użyciu samych grafiki a nie tekstu oraz brak optymalizacji dodawanych grafik.
Warto zwrócić uwagę również na błąd polegający na posiłkowaniu się niewłaściwymi katalogami. Znaczna część osób zaczynających przygodę z pozycjonowaniem widzi w katalogowaniu pierwszy etap swojej pracy. Problem zaczyna się w momencie, gdy wpisy do danych katalogów okazują się bezwartościowe.
Istnieje wiele katalogów (w tym takie, które są dostępne za darmo), ale niekoniecznie wpis do nich przyniesie firmie korzyść i ma sens. Należy zatem unikać posługiwania się bezwartościowymi, śmieciowymi katalogami. Niekorzystnym czynnikiem w procesie pozycjonowania będzie także wolny serwer. Coraz częściej okazuje się, że określone wyszukiwarki biorą pod uwagę szybkość załadowania się witryny. Można obawiać się ponadto korzystania z zaplecza, subdomen czy darmowego hostingu.
Istotnym błędem w pozycjonowaniu jest wykorzystywanie do tego procesu tekstów pisanych przez nieprofesjonalnego copywritera. SEO copywriting to pisanie niepowtarzalnych, twórczych i kreatywnych tekstów - które oprócz wymienionych walorów są także odpowiednio sformatowane i zoptymalizowane i zawierają dobrze - naturalnie wkomponowane słowa kluczowe. Copywriter powinien umieć zwracać uwagę na te aspekty i właściwie operować słowem pisanym.